Privacy als speerpunt van jouw bedrijf of organisatie!
Vanaf mei 2018 geldt in Nederland de AVG: de Algemene verordening gegevensbescherming. De AVG heeft als doel de bescherming van persoonsgegevens en van privacy.
De laatste tijd valt vaak te horen dat je als ondernemer of organisatie van de AVG niets meer ‘mag’. Maar dat is niet zo. Je moet vooral uitleggen wat je doet en met welke reden. En zorgen dat je het netjes doet en met de nodige beveiliging. Dan mag er namelijk van alles!
Soms is voor een bedrijf of organisatie alleen een privacyverklaring nodig. Dat kán het geval zijn voor bijvoorbeeld een ZZP’er-grafisch ontwerper, een eetcafé, een ondernemerscoach, een zangvereniging of een beroepsfotograaf van bouwwerken.
Vaak kun je echter met alleen een privacyverklaring niet volstaan. Dat is het geval voor bijvoorbeeld een boekhoud-/administratiekantoor, een praktijk fysiotherapie, een banketbakkerij met webshop, etc. Die bedrijven en organisaties hebben naast een privacyverklaring op maat ook verschillende andere privacy-documenten nodig zoals bijvoorbeeld een register datalekken en een stappenplan datalekken.
De regels zijn er niet voor om bedrijven en organisaties te pesten. Of om het hen moeilijk te maken. Het gaat erom de privacy van mensen (jouw relaties) te beschermen. Wil je ook daarin onderscheidend zijn, maak dan van privacy een speerpunt van jouw bedrijf of organisatie.
Enkele redenen waarom een solide privacyverklaring cruciaal is:
- wettelijke naleving: de AVG vereist onder meer dat bedrijven en organisaties die persoonsgegevens verwerken, duidelijk maken hoe zij met persoonsgegevens omgaan; dat geldt ook voor de websites van die bedrijven en organisaties; dit gebeurt via privacyverklaringen die zo helder en begrijpelijk mogelijk moeten zijn
- vertrouwen van bezoekers van websites, klanten en relaties: transparantie over hoe persoonsgegevens worden gebruikt en beschermd is essentieel om het vertrouwen van die websitebezoekers, klanten en relaties te winnen en te behouden
- groei: een goede en begrijpelijke privacyverklaring is niet alleen een verplichting maar ook een kans; het kan bijdragen aan het aantrekken van nieuwe klanten en relaties en het behouden van bestaande klanten en relaties in een tijd waarin privacy hoog op de agenda staat
Ga vandaag nog gebruikmaken van één van onze privacyverklaring-abonnementen en zet daarmee een stap in de richting van een betrouwbare online omgeving voor jouw websitebezoekers, klanten en relaties.
Privacy & AVG Op Maat
Vaak is het hebben van alleen een privacyverklaring niet voldoende. Dat is het geval voor bijvoorbeeld een boekhoud-/administratiekantoor, een huisartsen- of fysiotherapiepraktijk, een kerkgenootschap, een kinderopvang, een schoonheidssalon, etc.
Die bedrijven en organisaties hebben naast een privacyverklaring op maat ook verschillende andere privacy-documenten nodig zoals bijvoorbeeld een register datalekken en een stappenplan datalekken.
ONZE PRIVACYVERKLARING-ABONNEMENTEN
Privacyverklaring-
abonnement
Standaard
-
Algemene, standaard privacyverklaring opgesteld door advocaat en privacy-expert Mr. Zondag.
-
Jaarlijkse update van de privacyverklaring
12 maanden daarna maandelijks opzegbaar
Privacyverklaring-
abonnement
Klantspecifiek
-
Op maat gemaakte, klantspecifieke privacyverklaring opgesteld door advocaat en privacy-expert Mr. Zondag.
-
Jaarlijkse update van de privacyverklaring
-
Helpdesk voor vragen op het gebied van privacy & AVG, tot één uur gratis per jaar
12 maanden daarna maandelijks opzegbaar
Privacy & AVG
Op Maat
-
Op maat gemaakte, klantspecifieke privacyverklaring opgesteld door advocaat en privacy-expert Mr. Zondag.
-
Jaarlijkse update van de privacyverklaring
-
Helpdesk voor vragen op het gebied van
privacy & AVG, onbeperkt gratis per jaar -
Diverse privacy-documenten zoals register datalekken, stappenplan datalekken, verwerkersovereenkomst opgesteld door
mr. Zondag -
Jaarlijkse update van de privacy-documenten
-
Beoordeling verwerkersovereenkomsten
van leveranciers en relaties -
Begeleiding bij datalekken
-
Rechtstreeks contact met mr. Zondag
van McDeere advocatuur
12 maanden daarna maandelijks opzegbaar
ONS ADVIES:
Wacht niet met uitzoeken tot je een kritische vraag krijgt van klanten en relaties die willen weten hoe je hun persoonsgegevens precies verwerkt. Om er dan achter te komen dat je het eigenlijk niet weet. Dan kun je jouw klant en relatie niet goed helpen en het is voor jezelf ook géén prettig gevoel.
Samen zorgen wij ervoor dat je het antwoord al klaar hebt liggen voordat de kritsche vragen op je afkomen.
Wil je weten welk abonnement op jouw situatie van toepassing is? Neem contact op voor een (vrijblijvend) adviesgesprek.
Oosterveld Design werkt op het gebied van privacy & AVG nauw samen
met: advocaat en privacy-expert mr. J.G.M. (Hans) Zondag van
McDeere advocatuur.